top of page

Om oss

Historien vår - fra undring til metode

På et kontor i Karl Johans gate, med utsikt over Stortinget, satt en gjeng erfarne ledere og
undret seg over et spørsmål alle ledere kjenner igjen: Hvorfor er det så vanskelig å få folk til å samarbeide godt?


Den felles nysgjerrigheten på mennesker, ledelse og teamutvikling ble starten på Oppskvær.

Inspirasjonen fant de ikke hos konsulenthusene, men hos de som virkelig ikke har råd å feile:
marinejegere og luftambulansen. Der lærte de betydningen av fellesskap rundt ansvar, eller
«wesponsibility», og hvordan de beste teamene tar et oppskvær etter hver aksjon og spør:
«Hva kunne jeg gjort annerledes for at vi skulle lykkes bedre?»

Hva kan næringslivet lære av dette?


At godt samarbeid starter med hver enkelt av oss. Man må jobbe med seg selv før man peker
på hva andre burde gjort. Å vaske relasjoner, skape tillit og kontinuerlig trening er
grunnleggende, og nettopp disse ingrediensene ligger i Oppskværs DNA.

DSC04536.jpg

Marte Bergersen Zierfuss

  • LinkedIn
DSC04505.jpg

Mette-Jorunn Meisland

  • LinkedIn
DSC04541.jpg

Tonje Løkaas

  • LinkedIn
DSC04497.jpg

Siv Kroken Gitsø

  • LinkedIn
IMG_7057_edited_edited.jpg

Carina Nyvoll

  • LinkedIn

Styre:

Styreformann:

Olaf Valeur. Epost: olaf@oppskvaer.no

​Styremedlemmer:

Kai Krüger. Epost: kai@oppskvaer.no

Tone Danielsen. Epost: hei@oppskvaer.no

Vår metode 
Innsikt, relasjon og handling

Oppskvær kombinerer praktisk ledererfaring med akademisk forankring. Vi bruker teori, verktøy og trening som gjør det enklere å forstå mennesker, skape trygghet og utvikle bedre samarbeid.

Alt vi gjør i Oppskvær bygger på en enkel idé:
utvikling skjer når mennesker får innsikt i seg selv og andre, når relasjonene styrkes, og når vi trener på det som faktisk gjør en forskjell i hverdagen.

Her er kjernen i måten vi jobber på:

1. Innsikt som gir retning

Vi starter alltid med å forstå mennesker. Gjennom profiler (Belbin, JTI), samtaler, refleksjon eller observasjon får ledere og team innsikt i styrker, blindsoner, mønstre og preferanser. Innsikt gir felles språk, og gjør endring mulig.

3. Praktisk trening og konkrete verktøy

Endring skjer ikke i en powerpoint. Vi trener, prøver, evaluerer og justerer. Workshops, øvelser, casearbeid og daglig atferdstrening, gjør at læringen sitter, og kan brukes i hverdagen med én gang.

2. Relasjoner som bygger trygghet

4. Gjennomføring som skaper resultater

Godt samarbeid handler om mennesker, ikke metoder. Vi jobber aktivt med relasjoner, forventninger og kommunikasjon. Når folk kjenner hverandre og tør å si ting høyt, oppstår trygghet, og utviklingen skjer raskere.

En prosess er ikke vellykket fordi den var hyggelig. Vi følger utviklingen tett og er opptatt av hva som faktisk blir annerledes etterpå, for teamet, for lederne og for organisasjonen. Utvikling skal gi verdi, ikke bare en god opplevelse.

Dette er Oppskvær kort fortalt

Vi utvikler ledere og team til å stå tryggere og samarbeide bedre
Vi kombinerer erfaring, akademia og praktisk trening
Vi skreddersyr prosesser til hver organisasjon og situasjon
Vi eier Belbin Norge, og bruker verktøy som gir innsikt og retning
Vi tror på ekte møter mellom mennesker
Vi tror på å skape resultater gjennom samarbeid, tydelighet og tillit

Vil dere vite mer om hvem vi er og hvordan vi jobber?

bottom of page